Vi granskar tågtrafiken

Vi har skrivit många artiklar om inställda tåg, försenade ersättningsbussar, solkurvor, trasiga tågvagnar och trasiga tågrälsar de senaste åren, både i Västerviks-Tidningen och i Vimmerby Tidning/Kinda-Posten. Vi tog ett gemensamt helhetsgrepp om tågtrafiken i regionen med fokus på Stångådalsbanan och Tjustbanan. Här hittar du alla delarna i vår granskning.

Åsikterna om tågen gick isär mellan Kalmar och Östergötland. Det kan ha bidragit till att Tjust och Stångådalsbanan inte kommit med i statliga investeringsplaner.

Åsikterna om tågen gick isär mellan Kalmar och Östergötland. Det kan ha bidragit till att Tjust och Stångådalsbanan inte kommit med i statliga investeringsplaner.

Foto: Ulrik Alvarsson

Granskning2019-04-24 14:00

17 aprilKrönika: Nu granskar vi tågtrafiken

17 april Över 13 000 tåg som aldrig gick

17 april FACIT: Över 20 000 inställda tåg

17 april Monika har pendlat i 25 år

19 april Kraftsamling för att förbättra plankoorsningar

19 april Vi tittar in i länets tågverkstad

22 april 40 procent pendlar till arbete eller studier

22 april "Tågen bra för arbetsmarknaden"

22 april Han jobbar och reser samtidigt

22 april "Det är de som sällan åker som gnäller"

22 april Då kommer tågen att få ett nytt betalsystem

23 april Trafikverkets regiondirektör: "Svårt att göra en miljardsatsning"

23 april Riksdagsmannen: "Man måste enas över länsgränsen"

23 april Därför köper Kalmar län tåg ändå

Jenn Hultberg, nyhetschef Vimmerby Tidning/Kinda-Posten och Elin Lönn, nyhetschef Västerviks-Tidningen.
Jenn Hultberg, nyhetschef Vimmerby Tidning/Kinda-Posten och Elin Lönn, nyhetschef Västerviks-Tidningen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!