Tungt pris till Astrid Lindgrens Värld

Nu har vinnarna i Swedish Brand Award 2017 presenterats. Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby kammade hem det prestigefulla priset som starkaste varumärket inom nöjesattraktioner - före anläggningar som Liseberg och Kolmården.

Foto:

Vimmerby2017-09-22 07:31

Nu har vinnarna i Swedish Brand Award 2017 presenterats - en varumärkesmätning där drygt 6000 konsumenter har uttalat sig om 500 varumärken i 35 branscher.

Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby hamnade på första plats i kategorin Nöjesattraktioner, och är därmed utsett till ett av Sveriges starkaste varumärken.

I undersökningen, som genomförs av Evimetrix, räknas olika varumärkens värde fram baserat på en kombination av kännedom och kundnöjdhet. För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke i respektive kategori räcker det alltså inte med att vara välkänd. Man måste ha nöjda kunder också.

-Vi är oerhört glada och stolta för priset, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef i Astrid Lindgrens Värld. Det är roligt att se att våra gäster uppskattar vår strävan att bli Astrid Lindgrens Värld – på riktigt och detta pris är ett fint betyg på att vi har lyckats.

Förutom Astrid Lindgrens Värld, var besöksmål som Liseberg och Kolmården nominerade i kategorin Nöjesattraktioner. Varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award har genomförts sedan år 2002, och är en av Sveriges största mätningar av attityder till olika varumärken.

Fakta Astrid Lindgrens Värld:
Astrid Lindgrens Värld har varje år ca 490 000 besökare, varav drygt 30 procent kommer från utlandet. Parken har öppet från maj till augusti och helger i september, samt under svenska höstlovet. Under högsäsongen har Astrid Lindgrens Värld cirka 470 medarbetare, varav 125 arbetar inom teaterverksamheten.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om