Tungt designpris till ALV:s reklamfilm för Bröderna Lejonhjärta

ALV:s reklamfilm om Bröderna Lejonhjärta är bäst – i går kväll tog man hem guldet i kategorin Rörlig bild/film i Svenska Desingpriset.

Foto: Fotograf saknas!

Vimmerby2016-10-21 07:53

– Det är jätteroligt, förstås. Vi utgår alltid från böckerna i allt vi gör, och så är det också i den här filmen. Kul att det går hem, säger marknadschef Lena Möller.

"För ett överraskande förföriskt, vackert och konstnärligt grepp när en av våra nationalklenoder ska kommuniceras. Med klister och sax snärjer vinnaren juryn i sitt grepp."

Så lyder motiveringen. Och igår kväll kunde alltså ALV hämta hem guldmedalj på prisutdelningen på Moderna Museet i Stockholm.

Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som arrangeras av Batteri Kommunikation AB och tävlingen är indelad i totalt tjugofem olika tävlingskategorier.

ALV tävlade alltså i kategorin Rörlig bild/film med reklamfilmen om nya Bröderna Lejonhjärta-miljön. 

Konkurrensen var hård. Totalt var det 17 olika bidrag som gjorde upp om vinsten och Astrid Lindgrens Värld ställdes bland annat mot bidrag som Melodifestivalen, Vetenskapsradion, Min Stora Dag och Salming.

Här kan du se reklamfilmen:

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om