Ombyggnaden av restaurangen med ett helt nytt kök är en av flera större nyheter inför årets säsong.
Investeringar i cirka 250 solcellspaneler, 15 nya kök i semesterlägenheterna, åtta "glamping-bäddar" och ett utökat aktivitetsprogram, är exempel på andra satsningar. Hur stora belopp det handlar om i pengar vill dock inte Hampus Thorstensson avslöja.
– Men jag kan säga som så att det handlar om miljonbelopp och vi fortsätter på inslagen väg för att bygga inför framtiden.
När det gäller restaurangen växer köket med ett antal kvadratmeter samtidigt som det också får ny utrustning.
– Vi får ett kök som inte bara är snyggt utan också funktionsdugligt. Den stora skillnaden blir mer beredningsytor, bättre förvaring, bättre kyl- och fryshantering, kort sagt ett kök för professionellt bruk. Vi kommer kunna laga mat med högre kvalitet till fler personer nu och förkorta våra väntetider, säger Hampus Thorstensson, som driver campingen tillsammans med Elisabeth Wolmeryd.
Blir det någon förändring i menyn?
– Vi kommer att behålla grunden med vår pizza som är bakad på surdegsbröd. Förra året var pizzan en plan B men den visade sig bli en riktig hit. Sedan kommer vi addera på rätter på menyn som gör att vi får en större variation. Vi kommer också ha en konditorimonter med en delihörna med enklare rätter.
En annan nyhet inför sommaren blir en utökad evenemangskalender
– Vi har arrangerat saker tidigare men har inte varit så bra på att visa dem. Totalt handlar det i år om drygt 30 aktiviteter varje vecka mellan vecka 24-32, vilket är betydligt fler än tidigare.
Påsken blir större än någonsin på campingen. Det blir påskmarknad med ett 30-tal utställare, fisketävling, och så kommer maskoten Kalle, från Kalles Lek & Lattjo, till campingen och busar med campingens egen maskor Loch Nossie. Det blir också traditionsenlig påskäggsjakt för barn. Valborgselden blir istället en påskbrasa. Och avslutningsvis ordnas en Korpenpromenad på söndagen.
Påverkas den svenska campingsommaren av det ekonomiska läget?
– Vi upplever att turistbranschen i Sverige inte har tappat på att det är ekonomisk kris. Många väljer fortfarande att "hemestra" istället för att åka på dyra utlandsresor. Våra utländska besökare kollar vart det är mest ekonomiskt försvarbart att resa till, och då ligger Skandinavien och framför allt Sverige bra till, tack vare att euron är så stark.