– Det här är vår första concept store och vi har valt att gör det här i Vimmerby för att dela med oss lokalt och visa våra produkter, säger vd:n Per-Åke Bergh.
Planerna framåt är att öppna upp även i Stockholm, Sälen och Åre, med en vision om att det även kan bli en internationell satsning.
– Vi tror och hoppas att det kan bli fler och redan nu gör vi ett test i Göteborg, med ett showroom som är öppet från mitten av maj till mitten av juli ungefär.
I samband med lördagens invigning kunde den nyfikne strosa runt och klämma och känna på Attefallshus, fritidshus, fönster, dörrar och utemöbler.
– Vi tror starkt på att de här produkterna behöver upplevas och provsittas. Man behöver öppna den där dörren för att få den känslan vi vill.
Utöver den verkliga upplevelsen har företaget även en annan satsning för att hjälpa kunderna visualisera.
– Vi satsar mycket på digitala lösningar med AR-teknik, vilket tillåter våra kunder att placera ut en möbel på sin tomt till exempel med sin mobiltelefon och det har vi redan lite smakprov på, säger Per-Åke Bergh.
Pandemin har inte påverkat affärerna, utan tvärtom har det varit god efterfrågan på produkterna.
– Vår utmaning är snarare att materialpriserna gått upp och då att hitta balansen i vad folk är beredda att betala för olika saker. Jag tror tyvärr inte vi är klara med ökningen än och sen är det mycket hur efterfrågan blir när samhället börjar återgå lite mer till normala gängor.