DRÖMTÄVLINGEN: Designa om Åbros succéöl – vinn 250 000 kronor

Åbro Bryggmästarens är familjebryggeriet Åbros mest säljande öl som bland annat vunnit guld i ”Monde Selection”. Men trots de fina försäljningssiffrorna och den dokumenterat goda smaken väljer man nu att göra om utseendet på sin bäst säljande produkt. Därför utlyses den 1 september en designtävling där vem som helst är välkommen att lämna förslag på den nya designen. Vinnarbidraget belönas med en kvarts miljon kronor.

Bryggmästaren Premium Gold ska få en ny look – kanske är det du som avgör hur etiketten ska se ut i framtiden.

Bryggmästaren Premium Gold ska få en ny look – kanske är det du som avgör hur etiketten ska se ut i framtiden.

Foto: Åbro

Vimmerby2016-09-01 08:47

Bryggmästarens är Åbros främsta premiumprodukt och står för 17% av familjebryggeriets försäljningen. Det är en serie hantverksöl som utvecklas och bryggs av Åbros egna bryggmästare, med extra omsorg och med förstklassiga råvaror. För att förpackningarna på ett tydligare sätt ska spegla all den kunskap och alla de smaker som är samlade i ölen har Åbro nu bestämt sig för att uppdatera Bryggmästarens design. I samband med detta utlyser man nu en designtävling som är öppen för alla som vill lämna förslag på ett helt nytt utseende för varumärket.

– Vi är ett familjeägt bryggeri från Småland. Vi krigar varje dag för att klara av tuff konkurrens från multinationella storbolag. Därför kändes det självklart att utlysa en tävling där alla i Sverige ges möjlighet att skänka ny form åt vårt flaggskepp Bryggmästarens, säger Henrik Dunge, vd och ägare i fjärde generation på Åbro Bryggeri.

Från och med den 1 september och fram till den 1 november kan nya förslag laddas upp på tävlingssajten. Efter tävlingsperioden sammanträder tävlingens jury och utser det vinnande bidraget, som belönas med 250 000 kr.

Bland juryledamöterna återfinns Åbros vd Henrik Dunge.

– Jag ser mycket fram emot att se alla bidragen! Bryggmästarens är till för alla som uppskattar hantverket bakom ett riktigt gott öl och det finns gott om ölfantaster som är duktiga designers. Vi hoppas att de tar chansen att avgöra hur nya Bryggmästarens ska se ut, säger Henrik Dunge.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om