Under sommaren är Västervik en stark destination. Men under våren och hösten finns det mer att ge, menar Gunnar Boman.
– Vi behöver gå in för att förlänga säsongen, tyvärr räcker inte det vi har i Västervik i dag. Maj var till exempel ingen bra månad för campingen. Men vi har goda förutsättningar att ändra på det.
En förlängning av säsongen är inte bara viktig för Lysingsbadet, utan för hela besöksnäringen, säger Gunnar Boman.
– Det är viktigt att vi som är en av de stora aktörerna är drivande i det här arbetet, vi har ett ansvar att föra besöksnäringen framåt.
Styrelsen för resorten har diskuterat olika idéer och enligt Gunnar Boman har man en större satsning på gång.
– Jag kan inte kommentera det så mycket nu, men det är en stor satsning.
Vilken målgrupp riktar ni er till?
– Målgrupper som inte är bundna till sommarperioden, till exempel barnfamiljer med små barn som inte har börjat skolan ännu och vuxna som inte har några barn. Också olika skolresor och bussresor. Det är målgrupper som växer och de vill vi nå.
När vill ni genomföra den här satsningen?
– Vi har en visionsstrategi och en del av den vill vi genomföra de närmsta fyra åren, säger Gunnar Boman.