Premiär för medborgarpanelen

Hur ska Kinda kommun marknadsföras? Det var huvudfrågan när medborgarpanelen träffades för första gången.

Diskussionerna om Kindas marknadsföring gick varma när medborgarpanelen träffades för första gången.

Diskussionerna om Kindas marknadsföring gick varma när medborgarpanelen träffades för första gången.

Foto:

Kinda2011-03-09 07:55


Kinda kommun påbörjade nyligen ett omfattande marknadsföringsarbete. Målsättningen är att göra Kinda mer attraktivt - och därmed vända den negativa befolkningsutvecklingen. Politikerna har avsatt 2,2 miljoner kronor till det här projektet som pågår fram till 2015.

Mejl och sms
Som ett led i marknadsföringsarbetet kallade samhällsvägledaren Malin Gustafsson till en träff i måndags kväll. 25 personer från medborgarpanelen kom till Rimforsa skola där diskussionerna gick varma under ett par timmar.
Det var första gången som medborgarpanelen träffades på "riktigt". Tidigare har de kommit med sina synpunkter via mejl och sms.
Följande kommunrepresentanter fanns på plats under kvällen: Malin Gustafsson, Pia Tingvall, Eddie Näsström, Anders Lind, Ann-Mari Brengdahl, Kristina Pettersson, Susanne Borg och Ture Göransson.
Flera av panelmedlemmarna har flyttat till Kinda i vuxen ålder. De menar att tryggheten bör vara en viktig del av marknadsföringen.
- Det är lätt att komma in i samhället. Jag har inte ångrat min flytt till Kisa en enda sekund, säger Christina Landström som tidigare bodde i Stockholm.

Inte brett
Naturen med Åsunden i spetsen, Allhamra Gymnasieskola, Tolvmannabacken, närheten till Linköping och Magnus Samuelsson lyftes fram som andra positiva inslag.
- Men det är viktigt att inte satsa för brett i marknadsföringen. Man måste vara tydlig.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om