- Ja, det brådskar kan man lugnt säga. Vi är snart framme vid säsongsstart och då ska backen har marknadsförts. Tidigare har stiftelsen lagt omkring 50 000 kronor på marknadsföring, vi vill tiodubbla den summan. Det ska även bli nytt för snötillverkningen som pumpar, vattenledningar, kyltorn med mera, säger Roland Frithiofsson på Växtkraft Kinda som håller i trådarna för att området i och runt Tolvmannabacken inom fem år ska vara ett upplevelsecentrum året om.
I slutet av förra året drog konsult Mats Magnusson från Växtträdet AB i Ulricehamn igång att jobba fram en affärsplan för Tolvmannabacken.
En plan som låg klar innan sommaren med en mängder idéer och förslag som till exempel spa, äventyrsbad, klätterskog, stugby, äventyrsgolf, ädelfiske och skidåkning på både tvären och längden.
- Hela affärsplanens koncept bygger på drygt 20 verksamheter och det är det här vi vill sikta på och det är förankrat hos både stiftelsen Tolvmannabacken och kommunen. Alla vill dra åt samma håll, det är det ingen tvekan om, säger Roland Frithiofsson.
3,5 miljoner ska fram till Tolvmannabacken snarast
Inom en månad är tanken att stiftelsen Tolvmannabacken ska ha fått fram 3,5 miljoner kronor.Pengar som ska gå till bolagsbildning, marknadsföring och ny teknik för konstsnö.
Området kring Tolvmannabacken ska inom fem år har ett 20-tal olika verksmaheter. Foto: Lars-Göran Bexell
Foto: Fotograf saknas!
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!