Kunder nöjda med lokala sparbanken

Kinda-Ydre Sparbank har högre kundnöjdhet än genomsnittet i branschen. Det står klart efter Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning.

Kinda-Ydre Sparbanks vd Johan Widerström är nöjd med kundbetygen men menar att det aldrig går att slå sig till ro. "Det är en utmaning för bankerna", säger han.

Kinda-Ydre Sparbanks vd Johan Widerström är nöjd med kundbetygen men menar att det aldrig går att slå sig till ro. "Det är en utmaning för bankerna", säger han.

Foto: Arkiv/Lars-Göran Bexell

Kinda kommun2019-10-01 05:00

– Jag tror det beror på många saker men framförallt har vi en fantastiskt bra personal, det är en av de viktigare sakerna. Sedan tror jag att vårt samhällsengagemang i bygden verkligen smittar av sig, konstaterar sparbankens vd Johan Widerström.

På en skala mellan noll och 100 får Kinda-Ydre Sparbank 76.4 och 77.1 bland privatkunder respektive företagskunder. För genomsnittet i bankbranschen är samma siffror 67.3 och 64.1. 

Vad är utmaningen för sparbankerna?

– Man kan aldrig slå sig till ro utan utmaningen är att hålla i samma service samtidigt som vi hjälper kunderna in i nya tjänster. Att vara lokal och digital samtidigt är en utmaning som vi måste klara av.

Karta: Kinda-Ydre Sparbank
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!