Den fria höjden under viadukten i Ödhult hade ställt till problem för yrkesförarna i flera år. Och för att slippa att lastbilar dundrar in i bron, satsade Vägverket två miljoner på att sänka vägen med 40 centimeter.
Vägverket var mycket nöjd med resultatet, men nu har det visat sig att vägbanan fått stora skador just där sänkningen gjordes.
- Med den moderna teknik som är i dag och med den erfarenhet som finns, borde resultatet inte vara sämre där än på andra ställen, säger en bilist som ringt tidningen. Det är ju inga tjälskador någon annanstans på sträckan.
Dålig från början
Bilister menar att vägen aldrig blev riktigt bra efter sänkningen och nu misstänks det att problemen blir en tråkig följetong.
- Det är ett totalt misslyckat jobb, att det blir tjälskador är bevis på att vägen är dålig.
Men att det skulle bero på ett dåligt utfört jobb vill inte Henrik Hamren, projektledare på Vägverket region sydost, hålla med om. Då hade skadorna både varit fler och sett annorlunda ut enligt honom.
- Vägen har åtgärdats precis enligt våra ritningar och rekommendationer.
Sura miner över dålig väg
Nu börjar trafikanter surna till över de skador som uppstått på vägen under viadukten i Ödhult.- Tänk så mycket tid och pengar Vägverket investerade och ändå blev resultatet så dåligt.Det går inte att skylla på tjälskadorna menar man, för då borde inte standarden vara sämre just där vägen åtgärdats.
Vägverket investerade två miljoner i vägen under viadukten i Ödhult. Nu är det stora skador just där.
Foto: Fotograf saknas!
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!