Rookiefestivalen får internationell draghjälp

Rookiefestivalen får internationell marknadsföringshjälp i år.
Det är en grupp studenter från universitetet Westerdals i Oslo som tillbringar några dagar i Hultsfred för att göra en rad olika Happenings.

Det är ett minst sagt internationellt gäng som kom till Hultsfred för att marknadsföra Rookiefestivalen

Det är ett minst sagt internationellt gäng som kom till Hultsfred för att marknadsföra Rookiefestivalen

Foto: Fotograf saknas!

Hultsfred2016-10-18 13:30

Studenterna pluggar Event och upplevelsedesign på skolan och gör internationell praktik på Campus Hultsfred.
Det är deras lärare, Jonas Bjälesjö, som sett till att de kommit hit för en veckas arbete.

Det är ett minst sagt internationellt gäng, två av dem kommer från Turkiet, två från Holland, en från Belgien, en från England och en från Estland.

De har som sagt jobbat med ett skarpt fall, att marknadsföra Rookiefestivalen i många olika sammanhang. Bland annat på en hockeymatch, på Åbros stora jubileumsfest och i andra sammanhang. Det handlar om ett erfarenhetsbaserat lärande, där eleverna själva får dra hela lasset. Och att de tar uppgiften på allvar bevisas väl inte minst att några av dem åkte ner till Hultsfred tre dagar i förväg för att rekognoscera.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om