Onsdagen var, som han sa, en glädjens dag när nya förbifarten utanför Målilla invigdes.
På dagen ett år efter första spadtaget. Och på dagen ett år efter invigningen av nya riksväg 34 utanför Mörlunda.
Nya utmaningar
Sedan dess har det också satsats på att mittseparera vägen mellan Rosenfors och Målilla.
- Ja, det händer saker i den här regionen, säger Magne Holm.
Det är med andra ord en stor del av pengapåsen som investerats just i Hultsfreds kommun de senaste åren. Men det är inte färdigt med det.
- Vi har bestämt oss för att gå vidare och undersöka möjligheterna att mittseparera riksväg 34 mellan Målilla och Vimmerby.
- Men den mest aktuella sträckan är den mellan Målilla och södra infarten till Hultsfred.
Efter omläggningen av hastigheterna vill det till om Målilla-Hultsfred ska fortsätta vara 90-sträcka. Så nu är tanken att se över sidoområdena, så den istället kan höjas till 100 kilometer i timmen.
Mitträcke Målilla-Hultsfred
Knappt hade Magne Holm på Trafikverket avslutat sitt uppdrag som projektledare för förbifart Målilla, så gav han sig i kast med ett nytt.- Vi planerar en förstudie för framtida mittseparering av vägen Målilla-Hultsfred, säger han.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!