Inte tu tal om den saken, hon lyckades. För fråga vem som helst och svaret blir säkert att de någon gång sett ICA-Stig och hans kollegor. Många erkänner dessutom att de faktiskt roas av de små avsnitten. Det är inte regelrätt reklam på något sätt.
- Vi sände det första avsnittet med Stig i november 2001, nu har vi gjort mer än 300 episoder, som vi vill ska skapa känslor och funderingar, berättar Ingrid som dock lämnar sitt jobb i september.
Kvinnan bakom ICA-Stig föreläste på Campus
Som vice vd på ICA Sverige är Ingrid Jonasson Blank från Vimmerby en av dem som köper mest reklam i hela Sverige.Och hon är dessutom kvinnan bakom ICA-Stig.- Vi ville skapa en reklam som alla känner att de har en relation till, säger Ingrid Jonasson Blank. Den skulle bottna i väl förankrad verklighet av butikslivet.
Ingrid Jonasson Blank från Vimmerby är kvinnan bakom ICA-Stig. Under gårdagen föreläste hon i Hultsfred om hur reklamen kom till, lite kring varumärket och vikten av bra marknadsföring.
Foto: Fotograf saknas!
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!