â Musikvideon har gett oss en möjlighet att marknadsföra oss mot personer som kanske inte skulle kĂ€nt till Hultsfred annars, sĂ€ger Anna Ahlgren, HR-strateg. Den har fĂ„tt oss att sticka ut nĂ€r vi rekryterar och de röda glasögonen har vi anvĂ€nt som en röd trĂ„d pĂ„ vĂ„ra rekryteringsbilder.
Satt Hultsfred pÄ kartan
15 november 2016 slĂ€pptes âThereÂŽs music in the airâ (Hultsfred anthem) â videon som hyllar Hultsfreds kommun med humor och musik och vars syfte Ă€r att sĂ€tta Hultsfred pĂ„ kartan.
Men syftet Àr ocksÄ att skapa en stolthet bland anstÀllda och kommuninvÄnare och göra kommunen attraktiv som arbetsgivare.
â Videon Ă€r helt i linje med vĂ„rt varumĂ€rke âDu syns och hörs i Hultsfred!â och vi ville sticka ut i vĂ„r marknadsföring av kommunen, sĂ€ger Malin Albertsson, turism- och informationschef.
LÀt inte vÀnta pÄ sig
Reaktionerna lÀt inte vÀnta pÄ sig nÀr humorgruppen Infallets musikvideo slÀpptes och ett Är efter lanseringen har den visats över 570 000 gÄnger och fÄtt 700 kommentarer.
Dessutom har över hÀlften av dem som sökt olika tjÀnster inom kommunen det senaste Äret uppgett i sin ansökan att de sett musikvideon.
Fick skriva autografer
Musikvideon har inte bara varit populÀr bland vuxna. MÄnga skolor dansar till musiken, och nÀr Infallet var tillbaka i Hultsfred för att spela in nya, kortare filmer blev kön för autografer lÄng.
â Vi har fĂ„tt mycket positiva kommentarer om videon bĂ„de frĂ„n redan anstĂ€llda, nyanstĂ€llda och personer helt utanför vĂ„r organisation. Framförallt bland barn och i skolan har videon varit mycket populĂ€r. Jag tror att mĂ„nga kan kĂ€nna en gemenskap kring videon, sĂ€ger Anna Ahlgren.