Ett Är med ThereŽs music in the air

I dag Àr det ett Är sedan Hultsfreds kommun slÀppte musikvideon ThereŽs music in the air.
Under det Äret har den visats över 570 000 gÄnger, fÄtt 700 kommentarer och kommunen kan sÄ hÀr pÄ Ärsdagen konstatera att musiken fortfarande ligger i luften.

Humorgruppen Infallet var i Hultsfred och spelade in musikvideon ”ThereÂŽs music in the air”. Ett Ă„r, över 570 000 visningar och 700 kommentarer senare kan kommunen konstatera att musiken fortfarande ligger i luften.

Humorgruppen Infallet var i Hultsfred och spelade in musikvideon ”ThereÂŽs music in the air”. Ett Ă„r, över 570 000 visningar och 700 kommentarer senare kan kommunen konstatera att musiken fortfarande ligger i luften.

Foto: Elin E Elmström

Hultsfred2017-11-15 09:09

– Musikvideon har gett oss en möjlighet att marknadsföra oss mot personer som kanske inte skulle kĂ€nt till Hultsfred annars, sĂ€ger Anna Ahlgren, HR-strateg. Den har fĂ„tt oss att sticka ut nĂ€r vi rekryterar och de röda glasögonen har vi anvĂ€nt som en röd trĂ„d pĂ„ vĂ„ra rekryteringsbilder.

Satt Hultsfred pÄ kartan

 15 november 2016 slĂ€pptes ”ThereÂŽs music in the air” (Hultsfred anthem) – videon som hyllar Hultsfreds kommun med humor och musik och vars syfte Ă€r att sĂ€tta Hultsfred pĂ„ kartan.

Men syftet Àr ocksÄ att skapa en stolthet bland anstÀllda och kommuninvÄnare och göra kommunen attraktiv som arbetsgivare.

– Videon Ă€r helt i linje med vĂ„rt varumĂ€rke ”Du syns och hörs i Hultsfred!” och vi ville sticka ut i vĂ„r marknadsföring av kommunen, sĂ€ger Malin Albertsson, turism- och informationschef.

LÀt inte vÀnta pÄ sig

 Reaktionerna lĂ€t inte vĂ€nta pĂ„ sig nĂ€r humorgruppen Infallets musikvideo slĂ€pptes och ett Ă„r efter lanseringen har den visats över 570 000 gĂ„nger och fĂ„tt 700 kommentarer.

Dessutom har över hÀlften av dem som sökt olika tjÀnster inom kommunen det senaste Äret uppgett i sin ansökan att de sett musikvideon.

Fick skriva autografer

Musikvideon har inte bara varit populÀr bland vuxna. MÄnga skolor dansar till musiken, och nÀr Infallet var tillbaka i Hultsfred för att spela in nya, kortare filmer blev kön för autografer lÄng.

– Vi har fĂ„tt mycket positiva kommentarer om videon bĂ„de frĂ„n redan anstĂ€llda, nyanstĂ€llda och personer helt utanför vĂ„r organisation. Framförallt bland barn och i skolan har videon varit mycket populĂ€r. Jag tror att mĂ„nga kan kĂ€nna en gemenskap kring videon, sĂ€ger Anna Ahlgren.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!
LĂ€s mer om