Ekonomielever bakom Springbreak

Förhoppningen är att "Springbreak" ska bli som en kick off för en enda lång glädjeresa.
På vägen dit har eleverna lärt i verkligheten som man brukar säga. Kursen praktisk marknadsföring blev så mycket roligare när slutprojektet blev en fest som sparkar igång resan - mot student och sommarlov.

Resultatet av ett års arbete i kursen praktisk marknadsföring blir en fest på Metropol - Springbreak. Elever på EK 11 ser det som kick off inför studenten och sommarlovet och förhoppningen är att det ska bli en tradition.

Resultatet av ett års arbete i kursen praktisk marknadsföring blir en fest på Metropol - Springbreak. Elever på EK 11 ser det som kick off inför studenten och sommarlovet och förhoppningen är att det ska bli en tradition.

Foto: Fotograf saknas!

Hultsfred2013-04-29 06:15


Det har inte gjort sig självt. Att stå som arrangör för ett event kräver både noggrant planerande och ett engagemang för slutprodukten. Det vet eleverna i EK11 som läst praktisk marknadsföring som individuellt val i tvåan.

Från idé till genomförande
Allt arbete är gjort från grunden, som att söka samarbetspartners på Rock City, Metropol och Campus Hultsfred exempelvis.
- Det gällde att sälja in idén och få dem med på tåget, berättar läraren Christoffer Frick.
Ett koncept har arbetats fram: Hur ska festen se ut? Vad ska den innehålla? Och en grafisk profil för affischerna har tagits fram. För att inte tala om marknadsföringen, det är en stor del av kursen förstås. Det hör man ju till och med på namnet.
- Det har varit jätteroligt att få jobba från idé till genomförande, säger Anton Rubertsson. Det är ju mycket bättre och mer lärorikt att jobba med något verkligt, än att bara jobba teoretiskt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om