- Det är roligt att patienterna upplever förtroende för oss och att ni kan rekommendera Hultsfreds hälsocentral till andra, säger verksamhetschef Agneta Riberth Toll.
7 608 patienter, 58 procent av de tillfrågade, har valt att svara på ett stort antal frågor kring bemötande, delaktighet, information, tillgänglighet, förtroende och upplevd nytta. Men också frågor som berör helhetsintrycket och om patienten kan rekommendera mottagningen till andra.
Högt betyg
På samtliga punkter har patienterna gett högt betyg, över riksgenomsnittet. Och det gäller glädjande alla fem mottagningarna. Alltså kommunens två hälsocentraler och tre privata alternativ.
Bäst sammanlagd poäng fick läkarhuset i Hultsfred (719) följt av läkarmottagningen Dorrit Ruge (701), Mörlunda hälsocentral (694) Virserums läkarhus (674) och Hultsfreds hälsocentral (667).
Länssnittet ligger på 672, siffran för riket på 649.
- Bra bemötande och god tillgänglighet är våra honnörsord, säger Wivi-Anne Nilsson, verksamhetschef vid Mörlunda Hälsocentral. Blir vi bättre på att lyssna blir vi också bättre på att hjälpa.
Bättre betyg till Hälsocentralen
Primärvården i Hultsfreds kommun får återigen toppbetyg av sina patienter. Samtliga fem mottagningar får bättre betyg än medelvärdet för riket - på alla åtta frågor.Hälsocentralen i Hultsfred är dessutom en av två mottagningar som i år fått bättre betyg rakt över.
Lagarbete. Hultsfreds Hälsocentral noterar bättre betyg på samtliga punkter, jämfört med 2010. Det gläder förstås personalen, där i bland Marit Davidsson, Ann Josefsson, Göran Linder, Per Stefansson, Ann-Christin Rooth och Kristina Svensson.
Foto: Fotograf saknas!
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!