Med ett knapptryck börjar elmotorerna arbeta och efter tjugo sekunder har suffletten packats ner bakom aktersoffan. Under huven arbetar en boxersexa på 325 hästar - toppeffekten utvecklas vid 6 800 varv men motorn kan piskas femhundra varv ytterligare innan det roliga tar slut.
Har du samtidigt petat i sexans växel så visar de båda hastighetsmätarna (en analog och digital för säkerhets skull) 285 knutar.
En suverän lösning berör dock bakrutan - den fälls nämligen upp eller ner från ett utrymme mellan baksätet och sufflettlådan. Man kan alltså köra med suffletten uppe och bakrutan nere, eller tvärtom. Interiören är ett praktexempel på god arkitektur och under huven arbetar en sexa på 258 hästar. För dig som hellre vill njuta av mullret från en vinkelåtta så erbjuds även 645 Ci, men du får lägga till 96 000 spänn!
Resultatet är Crossfire Roadster, en bil som tekniskt är gamla SLK upp i dagen.
Den fräcka puckelryggen och pressvecken på motorhuven gör susen, men även interiören upplevs annorlunda tack vare sin silverglänsande mittkonsol och höga midjelinje.
Under huven jobbar en vinkelsexa på 218 kusar som driver på de bakre 19-tummarna.
Nissan 350Z Roadster har verkligen det där extra som får entusiasterna att kasta sig över telefonen och ringa närmsta återförsäljare.
Sittbrunnen är strikt reserverad för två och det finns inte någon tillstymmelse till baksäte. Där gömmer sig istället ett jättelikt tvärstag som får hela bilen att styvna till.
Ja, det kan behövas med tanke på att den eldrivna tygsuffletten inte ger mycket till stabilitet. Under huven morrar en sexa på 280 hästar som kan piskas till 250 knutar innan elektroniken sätter stopp för det roliga.