Tåget till Astrids Värld

Den nya upphandlingen av tågtrafiken i länet där Veolia blir operatör har ingen uppgörelse i sitt avtal om att trafikera Astrid Lindgrens Värld sommartid, så gjorde SJ förra året. Regionförbundet kan tydligen inte hantera infrastrukturen i förhållande till turistnäringen när det gäller Vimmerby trots att just besöksnäringen har den kraftigaste tillväxten. Hur kunde det hända?

Från läsekretsen2008-05-09 06:33
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Har ordförande i Regionförbundet, Vimmerbybon och förra kommunalrådet Leif Larsson (c) reservationslöst blivit maktens redskap i den välavlönade värmestuga som kallas Regionförbund där ordet demokrati tydligen är ett okänt begrepp. Det lustigaste av allt är att Vimmerbys kommunalråd inte sagt ett enda ord om upphandlingen trots att det visar sig att nära 50 procent av besökarna till ALV stannar endast en dag. Hur många av dessa 50 procent tog tåget till ALV över en ledig dag för de kunde åka på morgonen och komma hem på kvällen just för att tåget stannade vid Astrid Lindgrens Värld?

Margaretha Brodd,
Vimmerby

Läs mer om