Värdet av de utställda men ej finansierade löftena, vi kan ju kalla det "springnotan", rör sig om 80 - 100 miljarder. Det hjälper då föga att Liljaval och Nilsson försöker gömma sig bakom en massa floskler som i den senaste debattartikeln på denna sida. Désirée Liljeval borde också som den ledamot av riksdagens trafikutskott hon är känna till regeringens infrastrukturplanering. Den ger ju vid handen att det kommer en genomarbetad infrastrukturpropposition i september i år, i anslutning till höstens budgetproposition. Därmed tror jag att alla, utom möjligen Désirée Liljeval, förstår att Åsa Torstensson infrastrukturministern, inte kan hålla på att kommentera den vare sig helt eller delvis före det att den är lagd.
Vi kommer att leverera en proposition som visar på hur vi ska få ordning eländet vi fick ärva av Messing&Persson. Och Désirée Liljeval och Dan Nilsson, till skillnad från den gamla trötta (s)-regeringens infrastrukturplanering ska den här vara finansierad.
Anders Åkesson, riksdagsledamot (c) Kalmar län
Pinsamt som en springnota
Det är självklart pinsamt för de båda socialdemokratiska riksdagsledamöterna Désirée Liljeval och Dan Nilsson att gång efter annan bli påminda om det fullständiga kaos av utställda löften om utbyggda väggar och järnvägar som den dynamiska duon Göran Persson och Ulrika Messing lämnade efter sig. Dom betedde sig ungefär som att smita utan att betala för sig på restaurang.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.