Om Telia och Sveriges nöjdaste kunder

Denna vinter har vi på grund av kabelbrott haft långvariga, upprepade avbrott på telefon och bredband. Hittills har vi bara fått avbrottsersättning för en period före jul.

Från läsekretsen2010-03-20 05:05
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vi har fått beskedet att det utgår en ersättning för varje utebliven tjänst, alltså 800 kr för telefon och 800 kr för bredbandstjänst.
I år har vi haft två långa avbrott, dels från den 5/2-15/2 och från 23/2-3/3 och ännu inte fått ersättning för detta.
Vi har försökt att komma i kontakt med Telia för att få ett besked angående avbrottsersättningen, utan att lyckas. Brev och mail förblir obesvarade. Telias kundtjänst är ett skämt.
Väntetider upp till fyrtiofem minuter är inte ovanligt. Tidigare kunde man välja att bli uppringd. Denna möjlighet finns inte längre. Dessutom händer det att man blir bortkopplad, när man äntligen kommer fram och ställer frågor om avbrottsersättningen.
Hur ska man bära sig åt för att få en personlig kontakt med Telia?
Telias vinstkrav har uppenbarligen resulterat i en oacceptabel låg nivå på kundtjänstsidan. De pengar som Telia satsar på sin vidlyftiga reklamkampanj i media skulle behövas i en välbehövlig förbättrad kundservice.

Gerd Christe och Kerstin Lindgren
Norra Kvill

Läs mer om