Kundservice per automatik

Sedan länge är vi bankkunder hänvisade till gatan för kontantuttag.
Vinter som sommar, i regn, snö eller solsken. Samtidigt som banken tjänar storkovan på förvaltning av inlånade medel.

Från läsekretsen2009-07-07 06:38
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Den 2 juli kl 10.22 efter månads- och halvårsskifteskiftet var Vimmerbybankens ena automat "Ur funktion - reparation beställd" och i den andra automat var "Pappret slut - v.g notera uttaget".
Det vore väl inte orimligt att förutsätta att om ena automaten är ur funktion så blir trycket större på den ännu fungerande?
Eller tål inte bankens resultatkrav att en kvittorulle byts ut och - av omtanke om "gatukunderna" - ersätts med en helt ny innan sista centimeterna av gamla rullen förbrukats.
Dagens erfarenhet har sin grund i en bristande och grundläggande kundomsorg.
Men man kanske skall vara glad över att bankomaten - trots allt - tillät mig disponera mina pengar.

Mångårig inlåningskund

Läs mer om