Missnöjd med resa som kostade 60 000

Ett par från Vimmerby köpte en resa för 60 000 kronor. Men flera dygn på hotell i Sydamerika blev en pärs.

Vistelsen på två hotell i Sydamerika blev inte alls  så trevlig som ett Vimmerbypar förväntat sig. Hotellrummet på bilden har ingenting med klagomålet att göra.

Vistelsen på två hotell i Sydamerika blev inte alls så trevlig som ett Vimmerbypar förväntat sig. Hotellrummet på bilden har ingenting med klagomålet att göra.

Foto: Tommy Norin

Vimmerby2018-05-19 09:50

Nu anmäler paret resebolaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, och kräver ersättning för brister på två av hotellen de bokats in på under resan. de hamnade på ett hotell där det inte fanns något varmvatten på tre hela dygn. bristen åtgärdades inte, trots påpekande till både hotellet och till reseledaren.

På ett annat hotell förde AC-anläggningen sånt oväsen att paret inte kunde vara på rummet när den var igång. Hotellet skickade upp en reparatör som slogs fast att det var "konstruktionsfel" och lämnade anläggningen i delar.

– Tre nätter utan AC i värmen är inte trevligt, skriver Vimmerbyborna som krävt ersättning med 3 000 kronor. Det har bolaget avvisat: Därför anmäls nu saken till ARN.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!