Föreningarna tror på sin katalog

Trots digitaliseringens framfart fortsätter Attraktionskraft Kisa att ge ut sin årliga telefonkatalog tillsammans med handlarna. Snart når den cirka 2 500 hushåll.

Bruno Larsson från Attraktionskraft Kisa och Lukas Lindberg från Handel och Service i Kisa, tror att deras papperskatalog fortfarande är viktig för många.

Bruno Larsson från Attraktionskraft Kisa och Lukas Lindberg från Handel och Service i Kisa, tror att deras papperskatalog fortfarande är viktig för många.

Foto: Dennis Petersson

KISA2019-05-05 19:00

– Förra året hade vi ett feltryck i katalogen och det fick vi höra tidigt och från flera håll. Det var ju i och för sig bra för då fick vi en bekräftelse på att det är många som läser och att den verkligen gör nytta, berättar Lukas Lindberg från föreningen Handel och Service i Kisa.

Det var för åtta år sedan som den första upplagan trycktes. Katalogens syfte är att på ett smidigt sätt presentera vad som finns i Kisa, så väl företag som serviceplatser. I mitten av maj delas den ut igen, till 2 500 hushåll och 325 fritidshus. En satsning på cirka 15 000 kronor.

– Vi har en stark handel och service i Kisa och det här är ett smidigt och bra sätt att visa upp det, avslutar Bruno Larsson från Attraktionskraft Kisa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!