Nu behöver företaget nyanställa, för att klara efterfrågan.
– Vi går på högvarv, och mer än det sedan vi fick en stor order på 280 nya busskurer till Malmö stad, säger platschef Roger Ivarsson.
– I samband med det bara exploderade det. Vi fick in ordrar från alla håll så nu gör vi två veckors jobb på en vecka med hjälp av övertid och extrapersonal.
Ett angenämt bekymmer egentligen. Men baksidan, som man kämpar för att råda bot på, är att leveranstiderna blir alldeles för långa.
Idag är man 33 anställda, sedan extrapersonal plockats in. Alla har fått erbjudandet att jobba hur mycket de vill, så produktionen är igång både vardagar och helger.
Senast det var så här mycket att göra var i början av 1990-talet, när Stockholms Lokaltrafik valde att skydda sina resenärer mot vind och blöta med flera tusen busskurer från Hultsfred.
– Fast när jag tänker efter var det nog ändå inte så mycket att göra då som nu. Då var det fullt i produktionen – nu är det överfullt, säger Roger Ivarsson.
Han har för avsikt att anställa de tre extra som plockats in och dessutom letar företaget efter en elektriker, en resemontör och en juniorkonstruktör.
– Vi står inför en föryngring. Gamla trotjänare, som jobbat hos oss sedan starten 1987, går i pension till nästa sommar, så tanken är att de här tre nyanställda ska fasas in under första halvåret 2019. Jag har redan några som visat intresse och det vore roligt med lite inflyttning.